Semmeldagen och ett grymt benpass

Idag är det semmeldagen minsann. Har ni ätit någon?
Jag brukar äta en om året, inte för att jag inte tycker mer om dem (jag älskar semlor) men det räcker så. Så då ska det vara en fin-semla, tänker jag – och årets intogs i lördags och kom från Gateau. Konceptet med små varianter är för övrigt bra, tycker jag.

IMG_8873Fast den lilla som var den jag åt i lördags gav inte riktigt den där “den var god men allt för mycket så nu räcker det i år”-känslan så när det serverades semlor idag på jobbet frångick jag mina principer och åt en helt vanlig gammal ful-semla. Gott ändå.

Idag är för övrigt andra dagen med svår träningsvärk i hela baksidan av kroppen. Det känns lite som att jag har en enda muskel som sträcker sig från nedre delen av ryggen ner till vaderna. Anledningen är passet jag körde i söndags – ett riktigt krossarpass av Lofsan. Läs om hela passet hos Lofsan med instruktioner här.

Varv 1:
1. 20 djupa utfall med bakre foten i TRX (+ byt sida för 20 till)
2. 20 enbenshöftlyft pilatesboll (+ byt sida för 20 till)
3. 20 djupa knäböj med skivstången på ryggen
4. Puls: 100 KB-svingar 20 kg (alt. 1000 meter rodd / 400 meter gång på max lutning med 6-7 i fart

Varv 2 + Varv 3
1. 20 djupa utfall med bakre foten i TRX (+ byt sida för 20 till)
2. 20 enbenshöftlyft pilatesboll (+ byt sida för 20 till)
3. 20 stepup samma ben på låda med skivstång på ryggen (jag = 27 kg pga kunde inte få upp mer) (+ byt sida för 20 till)
4. Puls: 400 meter gång på max lutning med 6-7 i fart (alt. 100 KB-svingar / 1000 meter rodd)

Superset 5 sets:
1. 20 steg utfallsgång framåt, skivstång på ryggen
2. 20 Goodmornings, skivstång på ryggen
(Jag pallade inte 5 varv kan tilläggas, mest pga för mkt skivstång och spände nacken så då – men det räckte med 3 kan jag säga)

Tack Lovisa!

Följ mig!

Mer läsning...
paddla sup - sup-yoga i bohuslän tanumstrand grebbestad
Äntligen SUP-premiär – med SUP-yoga i Bohuslän