Gör om, gör rätt

Det blev en rätt billig middag igår ändå. För jag var uppriktigt irriterad över det konstiga bemötandet på kvarterskrogen Brasset. Det gick inte heller ihop med den känsla vi fått där innan, där framför allt den krögare vi brukar träffa och prata lite med är oerhört tillmötesgående, och liksom vi verkar vilja att härliga Kajen inte bara ska ha bra boenden och kringservice, utan också lite själ och hjärta. Något en trevlig restaurang med fint läge starkt kan bidra till.

Och förutom att jag blev irriterad så blev jag alltså förvånad, och jag kände lite att det inte var någon av krögarna som tog det där konstiga beslutet att neka oss möjlighet att slå oss ner för middag. Så imorse mailade jag dem. Dels för att lyfta hela upplevelsen, men också för att jag är mån om ett levande Kajen och trevliga upplevelser att prata vidare om i detta område, som på många sätt känns som en småstad. Ett ställe där man ses vid dagis, hejar på varandra i mataffären, är bekant med butiksinnehavarna, småpratar i lekparken och känner många.

Reaktionen på mitt mail var snabb. Krögarna stod på inget sätt bakom beslutet, som tagits av personalen för kvällen utan någon förankring. Personal som idag nog fick prata lite med sina chefer…
Jag fick ett väldigt trevligt och ursäktande mail, och presentkort som kompensation.

DET är bra kundvård. Så vi kommer tillbaks. Misstag en gång kan alla få göra. Och jag vågar tippa att det inte kommer hända igen.