Gomiddag leverans 1 – nybörjarmiss men toppenservice

Vi hade Linas länge. En enda gång saknades en grej. Jag tror det var en lime. Aldrig fick vi något av dålig kvalitet. Så då var det sagt.

Idag kom första leveransen av Gomiddag’s GI-meny för 2 pers, som vi nu tänkt testa. Det såg bra ut till en början, fräscht och härligt – men… det såg ju lite lite ut. 500:- för… det här?

När jag läste menyn och det som skulle levererats så kunde jag konstatera att min känsla var rätt. Ungefär hälften saknades! Eller vad sägs om denna ”saknas”-lista..;

– Mathavre
– Svarta bönor
– Vitlök
– Vitkål
– Dragon
– Röda linser
– Krossade tomater
– Grovt bröd
 
Däremot fick vi broccoli, en extra gul lök och både skogschampinjoner och trattkantareller – som inte ingår i någon rätt i vår GI-meny.

Så nu är de mailade och det ska bli intressant att se hur mycket kompensationen blir… Hm. Givetvis kan misstag göras, och givetvis ska de få rätt att rätta till innan jag låter irriterad på bloggen. Och rätterna är det inget fel på, låter gott. Så fortsättning följer…

Update dagen efter: Redan på morgonen ringde Gomiddag och ursäktade sig personligen – förmodligen har vi levererats en annan kasse och inte vår GI. Och samma kväll kom de hem med de saknade varorna – tillsammans med en balsamvinäger som kompensation, och matlistan för ”Variation och Tradition” som var det vi tydligen fått (nästan full) leverans av. Med andra ord, ett mänskligt misstag och väldigt snabb fix – inte illa! 🙂