Uppladdning med kesoplättar

Det regnat galet mycket, vädret är som sämsta novemberdagen typ.

Vi har vågat oss ut, om än bara kort in i bilen. Vi drar till Sickla för crosstraining (tyvärr inte Lofsan) och minisats.

Inte alls laddad och full med träningsvärk.. Men men. Perfekt med flera viljor i familjen, bara att rätta in sig i ledet och bita ihop.

Uppladdningen fick bli kesoplättar. Dessa är på riktigt väldigt väldigt goda.

20120617-085352.jpg
lyxigt med färska hallon, blåbär och färska jordgubbar på, och en klick turkisk yoghurt

Jag höftar lite, men typ detta ger två av storleken på bilden;

1,5 DL keso
2 ägg
2 msk fiberhusk (eller dinkelmjöl el dyl)
Blanda, låt svälla lite, stek ganska länge på mellanvärme. Gärna i kokosolja.

Idag spetsade jag med lite kanel, men man kan variera som man vill, hackade nötter, rivet äpple t.ex.

  1. Åh, vad jag önskar att sambon delade mitt träningsintresse! Den här typen av aktiviteter är precis sådant jag saknar på helgerna.
    Hoppas ni fick ett toppenpass!

    1. Ja vad trist – är ju riktigt mysigt att åka iväg ihop.
      Samtidigt som det tar lite extra tid, för vi tränar ju ofta i omgångar så vissa vardagskvällar ses vi inte ens av den anledningen.

      1. Det förstår jag absolut! I dagsläget är det jag som åker iväg och tränar, och sambon som sedan stänger in sig i arbetsrummet och jobbar ett par timmar till när jag kommer hem.. Inte mycket gemensamtid här hemma heller. Skulle dock tycka det var hälsosammare om han tränade istället för att jobba.. 😉

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Följ mig!

Mer läsning...
asiatisk sallad med sashimilax och glasnudlar
Asiatisk sallad med salmalax och glasnudlar