Yoga och träningen 2014

Ikväll kom halsontet smygandes igen. Ärligt talat så har det kommit och gått ända sedan den där halsbölden som inledde året – och alltid på samma sida som den. Konstigt!
Sen har det blivit några småkrassliga dagar innan jag blivit frisk igen och så har det tagit om. Tröttsamt, samtidigt som jag hör om så många ihärdiga vinterbaciller runt om mig så det vore synd att klaga.

Det var dock mitt förnuftiga jag som tog beslutet att därför inte spela innebandy. Innebandyträningarna går direkt in på kontot för “rolig och kravlös träning” men det innebär inte att det inte ger den högsta puls som går att uppbringa.  Inte värt att chansa, helt enkelt. Däremot var jag inte heller sugen på att spendera kvällen i soffan, så jag gick till SATS på yoga istället (den här varianten med nämnde man).

Mitt mål för 2014 i träningsväg innehåller egentligen inga större förändringar sedan förra året. Jag har inte inspirerats till några nya trender som att simma eller göra triathlon eller så – men jag vill bli bättre på att prioritera yogan som gör mig så gott och är det allra bästa komplementet och något min kropp skriker efter. Jag fattar inte att det ska vara så svårt, jag älskar det så fort jag gör det men att prioritera det över annat är så förbannat svårt. Jag är nöjd med mina 4 pass i veckan (plus minus ett…) och skulle helst köra två grymma pulsstyrke-pass, ett valfritt (typ löpning / innebandy / styrka) och ett body-mind. Den fördelningen landar jag sällan på, tyvärr.

20140203-214545.jpg
Dubai sunset.

Följ mig!

Mer läsning...
snapshots-dresden-bilder-springturism-springa-träna
Träningen igår, idag och imorgon – plan Q1 2020