Även här på Gili Air finns yoga, och mina eftersökningar igår visade att H2O yoga och Mandala Blue yoga båda kunde vara bra alternativ. Tiderna fick avgöra, och för mig – och med mig menar jag då familjens dygnsrytm – är tidigast möjliga morgon överlägset bäst. Att softa i sängen/rummet , ta med alla barn till frukost och genom morgonbestyr är helt okej, medan några timmar mitt på dagen kan vara mer utmanande med alla viljor och behov som ska hanteras. Så imorse gick jag upp med Meja vid 7 – hon sover numera 20-07 utan större problem (om än med lite hosta inatt – men i övrigt så hittade jag första semesterdagen 4 nya tänder i munnen så det kan nog förklara en del av nattstöket hemma senaste veckorna), och en halvtimme senare lämnade jag henne och de övriga som sov och stack iväg joggandes till andra sidan ön och Mandala Blue. Ett par varma kilometer är en perfekt start före morgonyoga här! 

Mandala Blue yogas studio var en öppen variant i bambu, vänd mot havet. Där Ubuds Yoga barn var en hel liten miniby av yogalokaler och tillhörande faciliteter så var detta enbart den enkla studion för kanske 15 personer och inget annat. Kontraster – och båda så härliga och charmiga på sitt sätt. 

Det blev 75 minuters skön “morning flow” ihop med 7-8 personer till, medan ön vaknade till liv och vattnet lade sig från morgonens stökiga vågor till en något lugnare yta. Så fin start på dagen! 

Sedan promenerade jag hem – för nu har jag lärt mig att allt för mycket aktivitet i värmen innan jag fyllt på med vatten och energi kan påverka dagen negativt istället för att låta yogan styra dagens känsla. Och så sprang jag runt ön igår, så det räckte mer än väl. Med mig plockade jag en lyxig smoothie, och med det har jag gett mig en riktig härlig morgon. 

Följ mig!

Mer läsning...
Barn i bil – mina bästa tips för lyckade långresor med barn