Trasig vagn och toppenservice

Stella har som bekant en vagn av märket Bugaboo. Den finns i många olika färger, och vi har en denim-variant. Vi är precis HUR nöjda med den som helst. Stabil, gott om plats i liggdelen, väldigt lätt med sina 9 kg, blir liten när man packar ihop den, har smidig ihopvikning och så är den otroligt lättsvängd.

För några veckor sedan så lossnade den dock lite i handtaget, ett fäste på ena sidan, vilket ju känns ganska farligt. Det hände upprepade gånger vid högt tryck, t.ex när man åker rulltrappa med den. Då vi köpte vagnen i NY i våras, så blev vi rätt oroliga hur det skulle gå med garantibiten.

Jag mailade Bugaboo i Nederländerna via deras hemsida och för klarade läget. Jag fick då ett snabbt svar om att de vanligtvis hänvisar till den butik där man köpt vagnen, men att man skulle göra ett undantag då vi köpt den utomlands. Så jag fick en uppmaning att scanna kvittot och maila. Det gjorde jag dagen efter, och fick då – samma dag! – ett mail om att man skeppat ett nytt chassi till oss, från huvudkontoret i Nederländerna.

Så nu har vi ett nytt chassi monterat. Hur bra som helst! Så nu skulle jag rekommendera Bugaboo till vem som helst inte bara för att det är en kanonvagn utan också för att de har fantastisk service.


Här är Stellas fina Bugaboo på semester på Västkusten. Stora Höga, Stenungsund.