Semesterträning på Vindö

Vi tog en spontanare till vännerna på Vindö igår, och hade en lugn och mysig kväll (med god pulled chicken) inför den för några i sällskapet väntande jobbstarten idag. 

Jag och min kompis är dock fortsatt lediga, och efter en rejäl sovmorgon och gofrukost körde vi ett semesterpass i trädgården. Vi hade några gummiband och en 12-kilos kettlebell att botanisera med så vi såg till att nyttja kettlebellen varannan övning för att få bra flow för ett tvåmannapass.

  

Såhär såg passet ut: 

1. Höftlyft
2. KB swing
3. Dips / triceps med gummiband
4. Knäböj med KB
5. Axeldrag med gummiband
6. Sumoknäböj med KB
7. Gummibandsrodd
8. Armhävning – sidoplanka – stjärna

Varv 1:
60 sek jobb – 15 sek vila

Varv 2:
”Nöta i par”, man kör två gånger per övning växelvis och byter övningspar i vilan
Övning 1 30 sek – Övning 2 30 sek – Övning 1 30 sek – Övning 2 30 sek, vila 15 sek
Övning 3 30 sek – Övning 4 30 sek – Övning 3 30 sek – Övning 4 30 sek, vila 15 sek osv 

Varv 3:
45 sek jobb – 15 sek vila

Varv 4:
30 sek jobb – 10 sek vila

Följ mig!

Mer läsning...
vad är trail hellasgården nackareservatet löpning
Vad är “trail”?