Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed

For the win, alltså. Så tycker jag om lunchträning. Där andra hyllar morgonträning (och ingen är mer avis än jag, svårt morgontrött som jag är) är jag betydligt mer för lunchträning. Ihop med trevligt sällskap inte minst.

20130827-220014.jpg

Springsara, Linda och Ullis. Härlig pepp och energi!

Jogg till utegymmet och stationsträning stod på schemat idag. Jag hade med en TRX för lite mer variation. Passet innehöll mycket core, lite ben och en rejält utmanande övning för ryggen kan man sammanfatta det. Men, eftersom jag gillar att kunna ta fram gamla pass kommer dessa här:

Första varvet 60 sek -45 sek – 30 sek per övning, sedan 60*6, 45*6, 30*6 – favvoupplägget. 15 sekunder vila mellan varje intervall.

1) Enbensknäböj (pistols) TRX
2) Negativa Pull-ups (hoppa upp till översta läget, håll emot kontrollerat ner)
3) Burpeevariant med sten – stå i planka med raka armar, sätt ut benen ett i taget åt vardera håll, hoppa ihop, hoppa fram,  ha upp stenen i luften med schwong med raka armar framåt (håll core!) upp till raka armar uppåt i linje med öronen
4) Börja i grodposition, kryp ut framåt till planka, gå över i sidoplanka till stjärna, tillbaka, andra sidan
5) Utfall med bakre ben i TRX
6) Armhävning – planka (armhävning, upp och sträck i hunden, ner i planka, vandra ner på armbåge och upp igen, armhävning osv)

Vad som var jobbigast? Men de där negativa pull upsen. Jeez. Förmodligen bra träning – ska bli intressant att se om det känns imorgon!

Följ mig!

Mer läsning...
Ett mäktigt träningsmål